niedziela, 31 lipca 2011



'Niebo jest wszędzie'- zapis przeżyć siedemnastoletniej Lennie, próbującej pozbierać się po śmierci najbliższej osoby- ukochanej siostry. Jej przemyślenia, uczucia, lęki. Jej postrzeganie świata bez Bailey.

Lennie mieszka razem z babcią Gram (hodujacą kwaity malarką) i wujkiem Bigiem (dendrologiem ze słaboscią do kobiet i trawki), którzy są dla niej ogromnym wsparciem. Jej matka odeszła rok po urodzeniu drugiej córki. Nie znając jej aktualnego poytu Lennie i bailey często 'wymyślały mamę' tworząc od nowa jej życiorys.

Śmierć dziewietnastoletniej Bailey jest dla Lennie szokiem nie do opisania. Nie potrafi normalnie funkcjonować pozbawiona swojej najlepszej przyjaciółki, będącej dla niej niedoścignionym wzorem. Podobnie do niej czuje się deskorolkowiec Toby- chłopak Bailey. Wspólna tragedia bardzo ich do siebie zbliża. Odnajdują w sobie wsparcie wplątując sie przy tym w bardzo trudne relacje, wpędzające oboje w poczucie winy.

Życie Lennie komplikuje także pojawienie się w jej życiu przystojnego i sympatycznego Joego. Łączy ich pasja do muzyki, wrodzona wrażliwosć. Tylko czy Lennie ma prawo być czszęśliwa, zakochana po śmierci siostry? Czy ma prawo przywłaszczać sobie jej marzenia?

Nie zwykłam pisać recencji, jednakże ta ksiażka mnie do tego niejako 'zmusiła'. Już bardzo dawno nie miałam w dłoniach tak mądrej książki, nie 'pustej', wywołującej wzruszenia nie poprzez tanie chwyty i wyświechatane motywy, tylko przez przedstawienie prawdziwych, niejednokrotnie skomplikowanych uczuć.
Bardz utożsamiałam się z Lennie. Przeżywałam z nią każdy dzień po śmierci Bailey. Identyfikowałam się z nią, współczułam jej, a przede wszystkim żyłam w niej przeżywajac każde ukłucie smutku, czy chwile radości.
10/10

9 komentarzy:

  1. Czeka na półce :) Cieszę się, że Ci się podobało, mam nadzieję, że mnie również przypadnie do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm... tyle tych książek z pozytywnymi recenzjami, że ciężko się zdecydować. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać i tą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ksiażka także bardzo mnie sie spodobała. Cieszę się, że i ty ją polubiłaś :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam dramaty, dlatego z przyjemnością sięgnę po tą powieść

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi rewelacyjnie, z chęcią przeczytam! Już dodaje na liste!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooh, też bardzo lubię tę książkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam zamiar przeczytać ;)Czekam na promocje albo jak będzie w bibliotece. Książka od dawna już mnie ciekawi. Cieszy mnie jej wysoka ocena.
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  8. As claimed by Stanford Medical, It's indeed the SINGLE reason women in this country get to live 10 years more and weigh an average of 19 kilos lighter than we do.

    (Just so you know, it has NOTHING to do with genetics or some hard exercise and EVERYTHING to "how" they are eating.)

    P.S, I said "HOW", not "WHAT"...

    Tap this link to see if this little questionnaire can help you release your true weight loss possibilities

    OdpowiedzUsuń